متاسفانه قبول کنیم یا نه ، ما توی زبان انگلیس کمی لنگ می زنیم ولی خب این دلیل نمیشه که !ابزارهایی هستن که خیلی بهمون کمک می کنن تا این مقالات رو به فارسی بخونیم ، حالا چند تا روش هست ، خودتون ببینید کدومش براتون مناسب تره .

 

1.وب سایت ترجمیار

2.افزونه مترجم گوگل در مرورگر و یا خود مترجم گوگل

3.نرم افزارهای انلاین برای استخراج متن از عکس و ترجمه ( ترجمیار یا گوگل ترانسلیت )

 

اینم بگم که برای رفرنس مقاله خارجی من مقالات داروی امام کاظم و واکسن برکت رو در نظر می گیرم که لینکش رو در پایین لیست میکنم ...

--

1.بررسی داروی امام کاظم / کلیک 

2.بررسی واکسن برکت در biorxiv / کلیک 

 

++دکتر کیوان میرهادی در این ویدیو ( اینجا ) مقاله واکسن برکت رو بررسی کرده و همچنین یاد میده که چطور مقالات این تیپی رو بخونیم .

(( ویدیوش رو آپلود میکنم تو نماشا ))

 

---------------

1.وب سایت ترجمیار


این سایت رو دوست دارم چون خوب ترجمه میکنه و تونستم باهاش ارتباط برقرار کنم و خرید اکانتش ارزش داره ، به این آدرس ( اینجا ) برین ، متن یا مقاله تون رو بهش بدین و فارسی ، خط به خط بشینید بخونید و لذتش رو ببرید./ خرید اکانت ترجمیار

 

توی این سایت شما می تونید مقاله رو بصورت تکست یا فرمت pdf بهش بدین و ترجمه خط به خطش رو داشته باشین

 

 

من مقاله رو بصورت pdf درآوردم و بهش دادم و خط به خط برام ترجمه میکنه و میتونید این مقاله از اینجا دانلود کنید ( کلیک ) / روی عکس کلیک کنید و اونو با کیفیت و بزرگتر ببنید.

 

 

---------

2.استفاده از گوگل ترانسلیت


شاید این روش به دقت سایت قبلی نباشه و به نوبه خودش خوبه خب استفاده ازش خیلی راحته 

1.وارد این قسمت بشین و تنظیمات زبان اینطوری یاشه که زبان اصلی انگلیسی و ترجمه به فارسی باشه ( کلیک )

2.حالا لینک اون سایتی که میخوایم ترجمه بشه رو در کادر انگلیسی وارد می کنیم

 

 

بعدش روی لینک قسمت فارسی کلیک کرده تا در یک تب جدید باز بشه و اون سایت رو به فارسی داشته باشیم

 

 

 

3..نرم افزارهای انلاین برای استخراج متن از عکس و ترجمه ( ترجمیار یا گوگل ترانسلیت )


برای این مورد قبلا یک آموزش کامل گذاشتم که می تونید بهش مراحعه کنید ( اینجا )

 

 

+ فقط اون افزونه مترجم موند که الان داره اذیتم میکنه و بعدا اگه درست شد اموزش اونم میذارم ولی دوستان توی کافه بازار و یا گوگل پلی برنامه های جالبی هستن که همونجا انلاین عکس رو به زبان مد نظرتون ترجمه میکنن و دیگه این دردسرها رو هم نداره.

 

4.قابلیت ترجمه در گوگل کروم


1.در سمت راست کروم یه جای خالی کلیک کنید و طبق راهنما جلو برین.

 

 

 

 

اینو توی اینستاگرام تست کردم و عکس هاشو میذارم