رد پای دوست

آلبوم خاطرات من

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

داستان 1 اسنپ - اسنپ آژانس نیست!

سلام. امروز هم یکی از روزهای خوب خدا بود ، امروز دقیقا یعنی 5 شنبه ، البته شاید مهم نباشه ، مثل همیشه اتصالات اینترنت رو برقرار کردم و منتظر درخواست ها بودم که تک تک می اومد و منم می رفتم ، البته باید بگم که از همون لحظه اول که مسافر که سوار ماشین میشه مشخص میشه که چه تیپ آدمیه . تو اسنپ خیلی میشه که کسی برای یک نفر دیگه اسنپ بگیره و مثلا پدری برای دخترش و چون جی پی اس من روشن بود ، لوکیشن من کاملا مشخص بود و مثلا میگفت مثلا لوکیشن دقیق مثلا 20 متر جلوتره و لوکیشنی که تو اسنپ خورده دقیق نیست منم میگفتم که اکی! می رفتم سر همون لوکیشن

 

اما امروز ، رفتم سر یک لوکیشنی که کسی برای یک نفر دیگه اسنپ گرفته بود و اون ادم اولی وقتی باهاش تماس گرفتم گفتش شماره من رو میده به کسی که اسنپ براش درخواست شده ، منم گفتم اکی . منتظر تماس اون بودم و روی ماشینم هم آرم اسنپ هست یعنی قشنگ مشخصه . هیچی تماس گرفت و گفتم که من لوکیشنم اینجاست ، جلو و عقب و چپ و راست من چه ساختمان هایی هست و لوکیشن تقریبی من رو بدونه . اما برگشت گفت که فلان خیابان رو تا انتها بیا بعد برو سمت فلان بزرگراه بعد چه جه! گفتم یا خدا این چه مدلشه ؟؟؟ هیچی گفتم من از روی نقشه ای که همراهمه روی گوشی بهم ادرس بده ، تو اون مسیر مثلا فلان پاساژ یا فلان مجتمع که اسمش تو نقشه هست رو دیدید که حداقل از رو همون بیام ؟؟ گفت نه همینی که من بهت میگم بیا ، اتفاقا سر یه خیابان توافق کردیم اما وقتی که به اونجا رسیدم دیدیم باز داره یه ادرس دیگه میده.

 

از اونجا که اسنپ قیلا یه سری داستان داشت مثل اون دختره آتش به اختیار و اون یکی راننده اسنپ که دختره رو از تو ماشینش میخواست بندازه بیرون ( دلیل نامشخص ) و کلاس توجیهی اسنپ ، من زنگ زدم به خود پشتیبانی که یک همچین اتفاقی افتاده ، رفتم سر لوکیشن آدرس یک جای دیگه رو داره بهم میده ، گفتش شما تا 10 دقیقه سر اون لوکیشن باید وایسی و اگه نیومد سفر رو لغو کنی و مجازی تا 3 تا سفر در روز رو لغو کنی .

 

اون سفر که لغو شد اما ، تو همون صحبت با اون خانمه که گفتم بذا سر یه خیابون به توافق برسیم من گفتم که من این اطراف رو درست نمیشناسم و نمی دونم یهو چی شد گفت آره ما از مریخ اومدیم!!! البته بعد از لغو سفر دوباره اون خانمه تماس گرفت که کجایی ، گفتم تماس گرفتم با اسنپ و بهم گفتن تا 10 دقیقه باید سر اون لوکیشن وایسی و منم ماجرا رو گفتم و اونام گفتن سفر باید لغو بشه . خیلی محترمانه اینها رو گفتم چون واقعا داشتم دنبال خودم تو خیابونها میگشتم ، برگشت بهم گفت اقا برو مسیر یاد بگیر یا یه همچین چیزی منم گفتم باشه!خدافظ

 

اما توضیحات تیتر : ببینید وقتی اسنپ میگیرید لوکیشن شما دقیق باشه یا نهایت یک خیابون یا کوچه اینور اونور ، این مشکلی نیست با یک تماس درست میشه اما وقتی برای کسی اسنپ میگیرید ، لوکیشن شما میدون انقلاب نباشه ، محل سوار شدن مسافر میدون آزادی . در این صورت سفر لغو و هر 2 طرف ضرر میکنن . ما اسنپی ها موظفیم بریم همون جایی که تو لوکیشن گفتین ، ما موظف نیستیم مثل آزانسی ها بهشون آدرس بدید روی کاغذ که بیا برو به این آدرس ، نه ، اسنپ رو با آزانس اشتباه نگیرید ، اسنپ آزانس نیست!!!

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Amir

من و اسنپ!

مدتیه که با ماشن تو اسنپ کار میکنم و تجربه جالبه برام!البته اسنپ هم داستان های خودش رو داره .اونموقع ها که ماشین نداشتیم همیشه این ماشینهایی که تو راه می موندن رو که می دیدم شاید با یه نیشخند ازشون رد میشدم ، اما بعدا که که ماشین گرفتیم احساس کردم که باید دلسوزی یا حداقل همدردی کرد اگه کاری ازم برنمی یاد. 

 

یکی دوبار تو راه با ماشین موندم! خیلی بده اصن! امیدوارم که هیچوقت با ماشین تو راه نمونید .هیچوقت! هر چند سرویس های دوره ای ماشین باعث میشه این مسئله در راه ماندن اتفاق نیفته اما خب ، اتفاقه دیگه! انشالله که هیچوقت اتفاق نیفته

 

بذارید از خوبی هاش براتون بگم ، البته باید هر پست یک داستان باشه اما شاید براتون جالب باشه بدونید که بعضی از راننده های اسنپ خلاق ، جدا از اینکه مسافر رو به مقصد میرسونن ، خدمات اضافه تری مثل استفاده از وای-فای و شارژ رایگان و تلوزیون و فیلم و کتاب و خدمات کودک هم دارن! فک کن مثلا با تاکسی کرایه اش 20 تومنه اونوقت با اسنپ با 15-16 میری این خدمات هم میگیری! 

 

این پست چرا اینقدر کلی شد ؟؟؟ باید هر پست یک داستان کوتاه باشه ، اما بذا سر فرصت .... امشب خیلی خسته ام. راستی اگه ماشین دارید حواستون به بنزینی که می زنید باشه ، بعضی از پمپ بنزین ها ، بنزین مشکل دار به مشتری هاش میده ، مثلا خود من اون اوایل اگه 70 درامدم بود ، 60 تاش برای بنزین بود ، همه کار برای کار ماشین کردم ، از تنظیم موتور و فیلتر و باد و ... اما درنهایت متوجه شدم مشکل از بنزینه چون یه پمپ بنزین دیگه میرم 4 برابر این پمپ بنزین فعلی موندگاره . بنزین ارزون بود به این چیزها توجه چندانی نمی کردم اما الان فرق میکنه . 

 

البته این مسئله بنزین مشکل دار ، جدا از دزدی (کاهش 2 لیتری بنزین ) از کارت سوخت سهمیه شماست که خب ... حتما ماجراشو می دونید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Amir