سلام ، در این یادداشت میخوام شما رو با یه تکنیک جالب آشنا کنم که خیلی کاربردی هست . اول از همه فرض میکنم که شما یه ویدیو اموزشی انگلیسی زبان دارین که قبلا رفتین متنش رو طبق اموزشی که در این یادداشت گذاشتم استخراج کردین ( اینجا ) و حالا شما یه فایل تکست دارید که متن شما داخلش نوشته شده ، چیزی که دست شماست یه فایل تکست با کلی جمله های پشت سر هم و گیج کننده هست و حالا میخواید بدونید که 

 

1.هر کلمه چند بار در این فایل تکست تکرار شده ؟

2.تعداد عبارات تکراری در این فایل تکست چی هست ؟

 

 

-----------------

1.اول شمارش کلمات 


با این فرض که شما متن رو دارید ، روی این لینک ( اینجا )  کلیک کنید :

در کادر مربوطه تکست خودتون رو وارد میکنید و سابمیت رو بزنید ، بعد از زدن سابمیت به شما یه خروجی میده که این متن رو آنالیز کرده و بهتون میگه که هر کلمه در متن چند بار تکرار شده و برای ترجمه کافیه این خروجی رو به مترجمی مثل گوگل ترنسلیت ( اینجا ) بدید و ترجمه ها رو چک کنید و اگه لغت جدیدی دیدین اونو یاد بگیرین.

 

 

 

 

 

+این عکس ، در واقع خروجی عبارات ها هست که به گوگل ترنسلیت دادم ولی خب بسته به نیاز خودتون میتونید از لغت یا عبارت برای گرفتن خروجی دلخواه خودتون استفاده کنید. خروجی گرفتن از صفحه وب هم راحته ، کلید های میانبر ctrl+s رو میزنید و اون صفحه وب رو save  میکنید و بعدش با ورد باز میکنید و عبارت داخلش رو کپی میکنید داخل یه فایل تکست و یا اینکه در صفحه وب ctrl+a رو می زنید و کل متنش رو کپی کرده و داخل یه فایل تکست pase کنید و حالا هر ویرایشی لازم بود سرش انجام بدید.

 

2.شمارش تعداد عبارات


روی این لینک (اینجا)  کلیک کنید و در کادر مربوطه ، متن تکست خود را وارد کرده و تعیین کنید که عبارت شامل چند کلمه باشه و بعدش سابمیت رو بزنید.