سلام

قبلا" ، 2 تا پست درباره بحث زبان انگلیسی نوشتم و چیزهایی که می دونستم رو گفتم اما مهمترین چیز در یادگیری زبان انگلیسی تمرین و تلاش و انگیزه و صد البته یک پارتنر خوب برای زبان هست و تو خونه چون کسی رو نداریم باید با در و دیوار حرف بزنیم که البته اگه به یک سطح مشخص برسیم میتونیم از طریق اسکایپ با بقیه صحبت کنیم.

 

چطور انگلیسی یاد بگیریم ؟ ( پارت 1 )

چطور انگلیسی یاد بگیریم؟ ( پارت 2 )

 

در 2 پست قبلی ، گفتنی ها رو گفتم و بحث پارتنر رو بعدا تو یک پست دیگه کامل خواهم نوشت اما تو همین هیری ویری یادگیری زبان انگلیسی متوجه 2 تا اپلیکیشن جالب شدم که فوق العاده عمل میکنه و کاملا به ساز شما میرقصه! خب بریم ادامه مطلب که این پست طولانیه

 


پیشنهاد میکنم اگه از دوستان کامشین هستید این پست رو هم بخونید.( اینجا)

 

 


قبلا" گفته بودم که چقدر خوبه آدم یه بحث رو تو مکالمه تموم کنه بره جلو و مثلا نصرت فوق العادست و هنوزم نظرم همونه و با همون پیش میرم اما اون گام اوله و بعدش باید قدم های بعدی رو برداشت .موقع های اربعین بود که دائیم اینا از کربلا اومدن و بحث یادگیری زبان عربی شد و بعد از رفتن اونها من رفتم ببینم چه نرم افزارهایی هستن که به ادم برای یادگیری عربی کمک میکنه که اگه اربعین رفتم کربلا ( من که هنوز نرفتم و امیدوارم قسمت همه دوستان  و خودم بشه ) متوجه شدم 2 تیپ برنامه مختلف زبان و کاملا مشابه هم هستند که اگه درکنار هم استفاده بشن به آدم برای یاد گیری خیلی کمک میکنن.

 

تیپ 1 : برنامه Learn Arabic Free ( InnovationApps) که زبان های مختلفی رو ساپورت میکنه و اگه کسی معادل انگلیسی یک لغت فارسی رو بدونه به راحتی از طریق اون لغت انگلیسی میتونه عربیش رو هم یاد بگیره   ( اینو جلوتر کامل باز میکنم که یعنی چی؟ ) و البته برای اجراش نیازی به اینترنت نداره 

 

تیپ 2 : برنامه Learn Arabic( ATi Studios) که این برنامه برعکس برنامه بالا ، برای اجرا نیاز به اینترنت داره و البته مراحل پیشرفت اون بصورت سیروسیاحت در یک شهر هست .

 

هر 2 تا برنامه امکانات جالب و تفریحی جالبی دارن که مزایا و معایب خودشون رو دارن که با هم یه نگاه بهشون بندازیم.

 

 

سوال 


چطوری این برنامه هارو ، حالا تیپ 1 یا 2 رو ، بصورت همزمان برای 3 زبان مختلف ، بصورت همزمان  اجرا کنیم؟ سرگوشی اندروید این سخت نیست؟اصن ممکنه؟

 

جواب 


تفاوت تیپ 1 یا 2 دقیقا در استفاده از اینترنت هست و برای مورد 2 نیازی به اجرای همزمان نیست ولی برای یکی مثل من که نیاز دارم معادل 3 لغت رو بصورت همزمان بدونه ، چرا ، کمی سخته و من برای حل این مسئله ، چون گوشی اندروید ندارم ، از شبیه ساز اندروید استفاده کردم ، اونها رو تو لبتابم نصب و هر 3تاشونو تو هر کدوم از شبیه سازها ریختم و در هر شبیه ساز ، یکیشونو اجرا کردم.

 

شبیه سازهای اندروید


من برای شبیه ساز اندروید ، از 3 برنامه زیر استفاده کردم که راحت ترین و بهترینش همون مورد 1 هست ولی خب نیاز بود که 3 تا برنامه برای حل این چالش داشته باشم.

 

1.NoxPlayer 6.5  ( کلیک )

2.Andy Android Emulator 47.260 ( کلیک )

3.LeapDroid 1.8 ( کلیک )

 

البته برنامه سوم ، 2 تا شبیه ساز براتون نصب میکنه ولی خب ... من از ترکیب این 3 تا استفاده میکنم.بهرحال ، من برنامه ها رو مستقیم از خود گوگل پلی سر نصب کردم ولی یه راه حل ساده تر اینه که برنامه ها رو مستقیم دانلود و بریزید داخل برنامه شبیه ساز که اونم میگم .

 

 

الان این 3 تا شبیه ساز رو کنار هم گذاشتم.خب 

 

دانلود اپلیکیشن های تیپ 1


Learn Persian Free ( کلیک )

Learn english Free ( کلیک )

Learn arabic Free ( کلیک )

 

این برنامه هایی که من لینکشون رو گذاشتم رو میتونید از گوگل پلی دانلود کنید و یا اینکه بصورت یکجا از لینک زیر دانلودشون کنید.

 

کلیک این 3 برنامه بصورت یکجا ( کلیک ) 

 

 

دانلود اپلیکیشن های تیپ 2


Learn persian (ATi Studios) ( کلیک )
Learn english (ATi Studios) ( کلیک )
Learn arabic  (ATi Studios) ( کلیک )

 

این برنامه هایی که من لینکشون رو گذاشتم رو میتونید از گوگل پلی دانلود کنید و یا اینکه بصورت یکجا از لینک زیر دانلودشون کنید.

 

کلیک این 3 برنامه بصورت یکجا ( کلیک ) 

 


 

 

سوال : چطوری فایل های صوتی تلفظ رو ضبط کنیم؟


جواب : به راحتی  و از طریق برنامه arwizard  ( کلیک برای دانلود ) میتونید تمام صداهای صفحه دسکتاپ رو ضبط کنید.همچنین اگه مثلا اپلیکیشنی دارید تو شبیه ساز و نیاز به فایل صوتیش دارید این برنامه کمکتون میکنه ، کافیه دکمه رکورد این برنامه رو بزنید ، اون اپلیکیشن رو اجرا و صداش رو ضبط کنید و بعدش تمام!

 

 

سوال : زبان native این 3 تا برنامه چی باشه خوبه؟


ماجرا از این قراره که من 3 تا برنامه رو در کنار هم اجرا میکنم ، نکته این برنامه اینه که  تو بحث آموزش جملات عینا مشابه همه فقط زبون هاش فرق میکنه ، اما در زمان اجرا

 

learn persian : native language = english

learn english : native language = persian

learn arabic : native language = english

 

البته این پیشنهاد منه و گاهی مثلا لازم میشه ( بخاطر دونستن معادل عربی و انگلیسی دسته بندی ) تنظیم بصورت زیر باشه

learn english : native language = arabic

 

 

 

به قسمت select native language توجه کنید ، تنظیمات اون قسمت رو براساس اونچه که گفتم بچینید.

 

 

معادل چینی  چند زبانه جملات و ضبط اونها


خیلی راحته ، ببینید 

 

 

اول دکمه رکورد رو بزنید بعد روی تک تک جملات برنامه که به تلفظ های فارسی - انگلیسی و عربی هست برید و کلیک کنید تا تلفظ پخش بشه و برنامه اونو رکورد کنه. دیدید چقدر راحته؟

 

 

برنامه تیپ دوم


خب این برنامه دوم برعکس قبلیه ، نیاز به اینترنت داره و این یک ضعف شاید باشه ، البته کار من با برنامه قبلی تموم نشده و این بخشش فقط یک مقایسه بین 2 تا برنامست .راستی یادم رفت بگم ، برنامه تیپ دوم به mondly معروفه.گفته بودم که یادگیری در اون و سطح پیشرفت مثل نقشه یک شهره و خوبه که اینم بصورت 3 نسخه نصب و اجرا بشه. منتها من خیلی با این برنامه کار نکردم و دوست دارم فقط معرفیش کنم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خب این برنامه کلی نکته و ظریف کاری داره که بذارید ازش بگذرم چون دریای عمیقیه!بذارید برگردم سربرنامه قبلی

 

 

سوال : برنامه تیپ 1 ، چه امکاناتی داره؟؟؟


جواب : جدا از تلفظ های 3 گانه ، 3 قسمت دیگه هم داره که 2 تا کوئیز و امتحان و یکی هم مثالهای متعدد برای یادگیری یک کلمه است ، البته این مثالها در نسخه های معادل زبانهای دیگه هم هست ، فارسی - انگلیسی - عربی

 

 

 

 

chatbot ها و رباتهایی برای مکالمه که پارتنر ما باشند


1.یکیش همون chatbot برنامه mondly که همونطور که گفتم من خیلی باهاش کار نکردم ولی باید جالب باشه.

 

 

2.julie offline

برنامه جالبیه که باهاش میشه به چت کردن درباره موضوعات مختلف نشست ، هوشش هم بد نیست .

 

 

این برنامه در گوگل پلی ( کلیک )

 

 

3.Learn English: Chat with Alisa

اگه قیافه انسانی پارتنر ، برای شما مهم نیست و یه ربات هوشمند برای مکالمه میخواید ، این ربات فوق العاده است. ( این برنامه در گوگل پلی )

 

 

 


 

 

مدرسین برتر آموزش زبان انگلیسی 


به نظر من ، تو حوزه ویدیوهای آموزشی زبان انگلیسی ، حالا با هر سبک و مدلی ، 3 نفر جزئ عالی ها هستند.

 

1.خانم پریا اخواص


تو بخش اول از این بحث یادگیری زبان انگلیسی ، درباره خانم اخواص مطلب نوشته بودم که فقط یک یادآوری میکنم

 

 

 

 

آیدی اینستاگرام : pariaakhavass  ( کلیک )

یوتیوب خانم اخواص :  https://www.youtube.com/pariaakhavass  ( کلیک )

 آدرس کانال تلگرام خانم اخواص : https://t.me/Akhavass ( کلیک )

 

 

2.خانم میسا ( فرا زبان )


خیلی خوب و درموضوعات مختلف زبان انگلیسی رو یاد میده . فوق العادست .

 

 

 

آیدی اینستاگرام : @farazabanofficial  ( کلیک )

کانال یوتیوب فرازبان  :    ( کلیک )

 آدرس کانال تلگرام خانم میسا  : https://t.me/farazabaan   ( کلیک )

 

 

3.ویدیو های رضا آرش نیا


من از ویدیوهای خانم میسا و اخواص استفاده کردم ، تبلیغ این اقا رو هم تو اینستاگرام دیدم ، به نظر جالب اومد مخصوصا تیکه کلام هایی که میگه و از فیلم ها جدا میکنه و میگه ( اما استفاده ای از دوره ایشون نکردم و صرفا فقط معرفی میکنم )

 

 

آدرس کانال اینستاگرام ( کلیک )

 

 

انگلیسی خانم جنیفر


اون اوایل که داشتم زبان رو شروع میکردم ، یکی از سورسهای آموزشی ، ویدیوهای خانم جنیفر بود که از 0 شروع میکنه و خوبه ": )

 

 

آدرس کانال یوتیوب خانم جنیفر ( کلیک )

 

 

 

کانال های آموزش زبان عربی با زبان انگلیسی


1.arabic 101 ( به نظرم بهترین دوره ویدیو ای و شبیه دوره زبان انگلیسی میسا ) ( کلیک )

2.Learn With Safaa                 ( کلیک )
3.LearningArabicEU                ( کلیک )
4.LearnArabicwithMaha          ( کلیک )
5.Learn English with Razanne ( کلیک )
6.Arabic blooms                    ( کلیک )
7.conversationalarabic           ( کلیک )

 

 

1.arabic 101 ( به نظرم بهترین دوره ویدیو ای و شبیه دوره زبان انگلیسی میسا )   ( کلیک  ) 


 

 

 

2.Learn With Safaa ( کلیک ) 


 

 

 

3.LearningArabicEU  ( کلیک ) 


 

 

4.LearnArabicwithMaha ( کلیک ) 


 

 

 

 

5.Learn English with Razanne  ( کلیک ) 


 

 

6.Arabic blooms ( کلیک ) 


 

 

 

7.conversationalarabic  ( کلیک ) 


 

 

 

دیگر کانالهای آموزشی معرفی شده توسط کانالهای فوق


تو کانالهای آموزش زبان ArabicPod101 &  Learn With Safaa ، چند تا کانال دیگه هم برای یادگیری عربی و هم برای زبانهای دیگه مثل فرانسه و اسپانیایی و ... هست .

 

 

 

 

 

به نظر میرسه سبک 101 محبوبتر از بقیه است و برای زبانهای دیگه هم برنامه داره.همچنین تو کانال سنا ، 2 تا کانال دیگه هم برای یادگیری زبان عربی هست.

 

 

2 کانال توصیه شده توسط sana


 

Learn With Sanaa _for kids  ( کلیک )


 

 

Dubai Academy ( کلیک )