در این پست ( کلیک )  ، هر چیزی که برای بحث یادگیری زبان انگلیسی می دونستم رو گفتم که بعدا صبیره بانو ، یه پست در خصوص سایت های آموزش آنلاین انگلیسی گذاشت ( اینجا ) ، در اون پست سایت itaki  ( اینجا ) نظر منو به خودش جلب کرد و متوجه شدم که معلم های فارسی زبان برای آموزش انگلیسی هم داخلش هستن!!!

 

هنوز نظرم اینه که در شروع یادگیری ، آدم خودش رو با منابع مختلف شلوغ نکنه و قدم به قدم جلو بره و گفتم پیشنهادم اینه که مثلا روش نصرت خوبه و در گام های بعدی به بحث کتاب ها رسیدم. در زمینه کتاب احساس کردم که یه چیزهایی رو از قلم انداختم که باید کامل بنویسمش.

 


+ از اونجا که در وبلاگ سابقم مطالب مختلفی درباره ذهن و ضمیر ناخودآگاه نوشتم ، این پست از پرنده گولو برام جالب اومد که چالش یادگیری زبان باعث شده تو خواب هم ذهن درگیرش باشه ( اینجا ) میخواستم در اون پست براش کامنت بذارم اما امکان ثبت نظر جدید برای اون پست بسته شده بود.به نظر من بعضی پست های مهم تاریخ انقضا ندارن و این پویایی ذهن رو نشون میده ، ذهن همه ما این قابلیت رو داره .خودمون رو دست کم نگیریم.

 

 

 

 

کتاب دیکشنری تصویری آکسفورد OPD


 

یک کتاب فرهنگ  تصویری هست که در موضوعات مختلف ، لغات زیادی رو شامل میشه و خیلی جالبه.

 

 

کتاب مسافری از ایران (  English For A Passenger From Iran )


این کتاب 2 جلدی ، مکالمات مختلفی رو در حوزه های مختلف شامل میشه که گمونم برای کسی که 90 تا درس نصرت رو تموم کنه و سراغ این بیاد میتونه یک منبع ارزشمند برای یادگیری زبان باشه. من لینکش رو میذارم که در اون میتونید PDF مطالبش رو ببینید.

 

 

 

نمونه مطالب جلد 1 ( کلیک )

 

نمونه مطالب جلد 2 ( کلیک ) 

 

 

دانلود دوره تصویری آموزش مکالمات روزمره دو به دو


 

 

نه اینکه بخوام تبلیغ این مجموعه رو کنم ، ولی به نظرم در کنار مجموعه انگلیسی برای مسافری از ایران میتونه مکمل باشه ، بهر حال من لینک سطوحش رو میذارم و اینم بگم وقتی داشتم یکی از فیلم هاش رو نگاه میکردم متوجه شدم که انگاری یکی از درس هاش شبیه کتاب تکنیک های لیسنیگ هست

 

لینک خود همین مجموعه

 

سطح 1

 

سطح 2

 

سطح 3

 

 

کتاب Tactics for Listening


به نظرم زبان آموزا با این کتاب آشنا هستن که روی بحث لیسنینگ تمرکز داره و کتاب فوق العاده ای هست و باید خود کتابش رو تهیه کرد و ازش نهایت استفاده رو کرد.

 

کلیک برای دانلود

 

 

کتاب داستان های 2 زبانه


کتاب داستان های 2 زبانه در یادگیری زبان به آدم خیلی کمک میکنن ( کلیک )

 

 

کتاب درک مطلب


بعد از اینکه آدم زبانش خوب شد و دایره لغاتش خوب شد خیلی خوبه که درک مطلب هم کار کنه و این کتاب میتونه خیلی مفید باشه.

 

لینک این کتاب در گاج ( کلیک )

 

نمونه مطالب کتاب در قالب فایل pdf  ( کلیک )

 

جدای از کتاب فوق ؛ به نظر میرسه کتابهای کلوز تست به مهارت خوندن ما در متن و درک اون کمک میکنن 

 

 

 

 

در اعماق متن                                      ( کلیک )

لقمه 4030 درک متن زبان انگلیسی          ( کلیک )

لقمه طلایی 4030 درک متن زبان کنکور      ( کلیک )

 

پیشنهاد میکنم 


این یادداشت رو هم بخونید :

معرفی و مقایسه کتاب ها ی زبان انگلیسی ( کلیک )

 

 

 

یادگیری براساس فیلم


در پست قبل ، تو اون سایت گفتم که چند تا کتاب هست که محتواش براساس فیلمه و خیلی به آدم کمک میکنه ، 2 کتاب دیگه هم هست که هم به درک اصطلاحات و هم برای تقویت مهارت شنیداری خیلی خوبه.

 

 

 

کتاب Understanding the Expressions Used in American Movies 2015 - محمد گلشن ( کلیک )

کتاب Listening Comprehension of English Movies                                                ( کلیک )
 

 

مجموعه 3 گانه Street Talk


 

 

کتاب آموزش زبان لغت و اصطلاحات انگلیسی Street Talk 1  ( کلیک )

کتاب آموزش زبان لغت و اصطلاحات انگلیسی Street Talk 2  ( کلیک )

کتاب آموزش زبان لغت و اصطلاحات انگلیسی Street Talk 3  ( کلیک )

 

تو بخش معرفی  هر کدوم از کتاب ها میتونید نسخه pdf  اون رو ببینید و همچنین مجموعه آموزش تصویری اون هم در سایت زیر قابل تهیه هست :

 

آموزش تصویری و صوتی کتاب گفتگوهای خیابانی Street Talk 1 ( کلیک )

آموزش تصویری و صوتی کتاب گفتگوهای خیابانی Street Talk 2 ( کلیک )

 

 

 

+ جدای از اون ، همین کتاب با ترجمه آقای گلشن هم کتاب خوبیه و قبلا" هم کتاب هایی از ایشون تهیه کردم  و راضی بودم :

کتاب گفتگوهای خیابانی Street Talk - محمد گلشن ( کلیک )

 

 

 

نمونه مطالب محتوی کتاب در قالب فایل pdf  ( کلیک )

نمونه مطالب محتوی کتاب در قالب فایل pdf در سایت زبان بوک ( کلیک )

 

کتاب American English File


اموزشگاه های زبان ، هر کدوم تو دروه های زبانشون یکی از کتاب های معروف رو بصورت سطح بندی میرن جلو ، من که کلاس زبان ( آموزشگاه زبان ایرانمهر - کلیک )  میرفتم کتابشون همین امریکن انگلیش بود و خوشبختانه مجموعه اموزش تصویریش تو سایت مرجع زبان هست ، فقط شکل و شمایل کتاب گمونم کمی فرق داره و حالا اینکه تو اون نسخه ای که ازش تدریس میشه با نسخه فعلی چه تفاوت هایی وجود داره رو نمی دونم اما هم کتاب و خود خود دوره از اون سایت قابل تهیه است و نکته دیگه اینکه خود کتاب یه طرف کلی کتاب دیگه  زیر مجموعه اش برای تمرین زبان و کار در خونه و اینا داره.

 

 

یه مجموعه کامل برای یادگیری تو خونست که آدم رو از تمام مجموعه های دیگه بی نیاز میکنه!

 

 

دانلود کتاب های مجموعه                      ( کلیک )

دانلود American English File 2nd Edition ( کلیک )

 

دوره تصویری آموزش کتاب American English File Level 1 ( کلیک )

دوره تصویری آموزش کتاب American English File Level 2 ( کلیک )

دوره تصویری آموزش کتاب American English File Level 3 ( کلیک )

دوره تصویری آموزش کتاب American English File Level 4 ( کلیک )

 

 

 

سریال آموزش زبان موسسه ایرانمهر


حالا که بحث آموزش زبان موسسه ایرانمهر که خیلی دوستش دارم افتاد ، سری به سایتش زدم و دیدم که ماشالله هزار ماشالله برای اموزش زبان ، یه سریال در قالب 2 فصل درست کرده و جالب بود برام :

 

 

سریال آموزشی چند زبانه موسسه ایرانمهر ( کلیک ) 

 

 

کتاب های گرامر!!!


وقتی بخوای زبان انگلیسی یاد بگیری ، تا دلت بخواد کتاب های مختلف جورواجور انگلیسی بهت معرفی میکنن یا مثلا تو همون راهنمایی ، کتاب گرامر عباس فرزام رو گرفتم و بعدش تو کلاس زبان بهم گفتن کتاب گرامر grammer in use  خوبه ، اما در واقع مشکل اساسی این بود که من گرامر فارسی رو درست و حسابی نمی دونستم بعد با همین وضع رفتم گرامر انگلیسی رو یاد بگیرم و فقط حفظ کردم ، حداقل نصف گرامر انگلیسی رو چون حفظ کردم بعدا یادم رفت که چی شد اصن!!!

 

کتاب های زیر رو که گفتم ، قبلا تهیه شون کردم و با بعضی مباحث مشکل داشتم و البته هنوز دارم

 

 

زبان انگلیسی از دبیرستان تا دانشگاه                    ( کلیک )

گرامر زبان انگلیسی Grammar In Use حمید بلوچ    ( کلیک )

 

 

نمیگم کتاب های بالا بدن و یا خوب توضیح نمیدن ، نه  ،میگم اگه ریشه ای توضیح میدادن خیلی خوب میشد و به زبان ساده تر ، مثلا کتاب های زیر رو ببینید

 

 

 

لقمه گرامر کاربردی زبان انگلیسی     ( کلیک )

لقمه طلایی گرامر کاربردی زبان کنکور ( کلیک )

 

 

 

این هم یک فایل pdf  ( اینجا ) البته تو همون صفحات معرفی کتاب می تونید روی " مشاهده نمونه صفحات " کلیک کنید و مطالبش رو ببینید.

 

اما برگردیم به ریشه مسئله که گفتم دستور زبان فارسی رو درست یاد بگیریم ، من کتاب زیر رو دیدم و به نظرم کار راه انداز اومد ، البته من اپلیکیشن کتابراه رو نصب کردم و نسخه pdf اون رو از اونجا گرفتم و چند صفحه نمونه اش رو اینجا میذارم

 

دستور زبان فارسی


 

 

 

 

 

 

و 2 کتاب به نظر جالب ( البته کنکوری ) برای دستور زبان فارسی

 

 

لقمه طلایی دستور زبان فارسی ( کلیک )

 

 

کتاب دستور زبان نشر الگو ( کلیک )

+ از قسمت نمونه کتاب میتونید بخشی از مطالب کتاب رو ببینید .

 

 

چند کتاب دوست داشتنی برای افزایش معلومات در زبان انگلیسی


داشتم میگشتم ، یه چند تا کتاب جالب دیدم که اینجا با شما به اشتراک میذارمش

 

 

 


 



 

کتاب گفت و گو های خودمانی به زبان انگلیسی For Dummies اثر لارس ام. بلودورن ( کلیک )

کتاب مکاتبات اداری و تجاری به زبان انگلیسی اثر لارس ام بلودورن                        ( کلیک )

کتاب برگزاری جلسات به زبان انگلیسی اثر لارس ام بلودورن                                ( کلیک )

کتاب مذاکرات به زبان انگلیسی اثر لارس ام بلودورن                                           ( کلیک )

کتاب مکالمات تلفنی به زبان انگلیسی FOR DUMMIES                                      ( کلیک )

 

 

 

دوست دارم یک روز


یه روز با همین بچه های وبلاگی که زبان اموزن و دارن زبان یاد میگیرن ، مکالمه انگلیسی داشته باشیم و حالا چون امکانات کمه و محدودیت زیاد ، به کامنت های انگلیسی هم قانعم حتی!