تا الان متدهای مختلفی رو برای آموزش زبان گرفتم و تست کردم ، چند تا از خوب هاش رو در اینجا براتون میذارم و امیدوارم مفید واقع بشه اما قبلش میخوام بریم سراغ فیلم هایی که ما رو در موقعیتی قرار بده که چرا اصلا باید زبان یاد بگیریم ؟؟؟

 

+چون این پست به مرور کامل شده و طولانیه ، مابقی مطالب رو در ادامه مطلب میذارم که در چند بخش مختلف ، شامل موارد زیر هست:

معرفی فیلم
گام اول - مکالمه 
گام دوم - گرامر و لغت
گام سوم - نرم افزارهای کمکی
گام چهارم ( فیلم و سریال ها)
گام پنجم ( کتاب ها )
معرفی 2 کتاب جالب از کلک معلم

 

 

+همچنین پیشنهاد میکنم این پست ( اینجا ) رو در وبلاگ دوست خوبم صیره بانو بخونید.

 

++ پارت 2 این یادداشت در اینجا ( کلیک ) 
 

 

معرفی فیلم


پیشنهاد میکنم فیلم English Vinglish که یک فیلم هندی هست رو دانلود کنید و ببینید ( اینجا )  ، ماجرا چیه ؟ یک خانواده 4 نفره به همراه مادر داماد که میشه 5 نفر با هم زندگی میکنن . مادر خانواده تو کار پخت نوعی شیرینی ( لادو ) هست و اون مدرسه ای که دختر خانواده میره به زبان انگلیسی تسلط نسبی داره و همینطور پدر خانواده هم انگلیسیشون خوبه . اما مادر خانواده تو زبان انگلیسی لنگ میزنه . یک روز مادر خانواده یه کلمه انگلیسی رو اشتباه تلفظ میکنه و این باعث میشه دختر خانواده و پدر ، از این اشنباه ناخواسته خندشون بگیره . ماجرا پیش میره تا اینکه از طرف خواهرش که در نیویورک زندگی میکنه به عروسی دعوت میشه و بنا به دلایلی ، مادر خانواده یک ماه زودتر از خانوادش میره اونجا. چند روز بعد از استقرار ، میره بیرون که قدم بزنه و وارد یک کافه میشه تا یه سفارش معمولی بده اما نمی تونه و به سختی و تلگرافی 2 کلمه 2 کلمه حرف میزنه و این باعث اعصبا خوردی متصدی سفارش اون کافه و عصبانی شدن ادم هایی که تو کافه در صف بودن میشه و بعدش هم که سفارشش رو میگره یه اتفاق ناخواسته می افته و با ناراحتی از کافه خارج میشه و میره بیرون.

1

بعدا که خواهر زادش میاد دنبالش و با هم قدم میزنن ، روی تبلیغات اتوبوس ، این تبلیغ رو میبینه که در 4 هفته انگلیسی یاد بگیرید. خب برای کسی که نزدیک به 4 هفته فرصت داره تا خانوادش بیاد و زبانش رو قوی کنه فرصت خوبیه و البته هزینه کلاس زبان رو داره و تمام هزینه اش از پول فروش شیرینی هایی بوده که در هند میفروخته و البته همسرش این کار خانمش رو خیلی قبول نداره و گاهی بخاطر همین کارش بهش تیکه میندازه و میگه که خانمش به دنیا اومده تا فقط لادو درست کنه .

ماجرای این فیلم چیزی بیشتر از بحث یادگیری زبان انگلیسی هست ، بعضی رفتارهای غلط همسر یا فرزندان با خانواده رو هم بعنوان چاشنی به فیلم اضافه شده ، مثلا دختر خانواده زنگ میزنه به مادری که تو نیویورک بوده میگه دفتر خاطراتم کجاست؟ اونم میگه فلان جا ، کسی که نمی خوندش ، دختره میگه معلومه که نمیتونی بخونیش! ( چون به زبان انگلیسی بوده ) یا در سکانس دیگه وقتی که خانواده اون خانم میاد امریکا ، دختر خانواده با یک دختر امریکایی صحبت میکنه ، بین صحبت 2 دختر ، مادره میاد وسط ، دختر امریکایی صحبت رو قطع میکنه تا مادره بره اما دختر هندیه میگه ادامه بده اون متوجه نمیشه . یا در زمان صحبت نزدیکان عروس ، زمانی که نوبت به مادر خانواده میشه ، همسرش اول بلند میشه که عذرخواهی کنه که همسرش خوب نمیتونه انگلیسی صحبت کنه ( این سکانس لج منو در آورد ) اما مادر خانواده بلند میشه و کامل انگلیسی صحبت میکنه البته در اون قسمت ، معلم انگلیسیشون هم بوده و بعد از صحبت مادر خانواده بهش 2 تا ایرادش رو میگه و البته بهش دیپلم زبان هم میده.

بله ، به این دلایل که خیلی از ما ممکنه در موقعیت هایی نیاز به استفاده از زبان داشته باشیم و در اون فیلم نشون داده ، اول باید درک کنیم که چرا باید این زبان رو یاد بگیریم بعد که متوجه شدیم سراغ یادگیریش بریم و این فیلم دلایل چرایی یادگیری رو بهمون میگه.

 

گام اول - مکالمه 


دقت کردید که چطور زبان مادریمون رو یادگرفتیم و قبل از مدرسه رفتن چطور حرف می زدیم ؟ شاید بلد نبودیم که اون جمله رو بنویسیم اما با حرف زدن مشکلی نداشتیم . متد نصرت ( آموزش زبان انگلیسی با متد نصرت - اینجا   / کلیک برای دانلود و یا لینک مستقیم  ) بکی از بهترین متد هایی هست که میشه ازش استفاده کرد و پیشنهاد من اینه که بعد از اینکه اون درس رو یاد گرفتیم ، بیایم و جملات رو در چند دسته بندی مختلف در قالب فلش کارت درست کنیم.

 

 

 

هر درس ، عموما چند موضوع رو شامل میشه که میشه هر بخش رو بعد از یادگیری در یک فلش کارت نوشت و ازش استفاده کرد. من عکسش رو میذارم.همچنین برای دانلود فایل PDF مکالمات میتونید اینجا  کلیک کنید. 

 

در  اینجا  هم متن آموزش سریع مکالمه انگلیسی با متد نصرت ، آورده شده.

( حذف لینک ها بخاطر محتوی کپی رایت و گذاشتن لینک جدید در قسمت آپدیت )

 

آپدیت 25.8.99


پیشنهاد میکنم که پکیج زبان نصرت با کتاب چاپیش رو از موسسه اصلیش در لینک زیر و یا از دیجیکالا بخرید.

 

1.خرید از موسسه رسمی نصرت ( کلیک )

2.خرید از دیجیکالا                     ( کلیک )

 

 

 

دسته بندی فلش کارت ها


1.رفتن به جایی

2.غذا - خوردنی - نوشیدنی - food

3.خواستن - want

4.دوری و نزدیکی - far

5.with

6.something

7.صرف کردن have

8.wheres

9.ایا - do

10.مکان مثل خونه و رستوران و ...

11.زمان : الان یا بعدا"

12.شخصیت ها مثل پسر

 

30

 

 

 

کتاب 90 درس زبان نصرت؟؟؟


من فایل pdf زبان نصرت رو گذاشتم ، داشتم تو کتاب های زبان میگشتم ، کتاب پایین نظر من رو به خودش جلب کرد ، ببینید :

 

 

 

 

دانلود کتاب روزآموز مکالمه سریع زبان انگلیسی (در 90 روز نیم ساعته)  (((   کلیک   )))

 

 

 

 

 

گام دوم - گرامر و لغت


شاید کانالهای آموزشی مختلفی باشه که روی این موضوع کار کنه ، پیشنهاد من کانال یوتیوب خانم پریا اخواص هست که جلوتر هر چیزی که لازم باشه رو بهتون میگم ، اما اول آدرس اینستاگرام خانم اخواص ( کلیک )

 

آیدی اینستاگرام : pariaakhavass

 

 

 

اطلاعات کانال یوتیوب و تلگرام خانم پریا اخواص


https://www.youtube.com/pariaakhavass


کانال تلگرام: https://t.me/Akhavass

 


چی میتونیم از کانال آموزشی ایشون یاد بگیریم؟


در 4 حوزه ایشون فعالیت دارن

 

1.خود بحث 0 تا 100 زبان ( نکات و گرامر و اعداد و هر چیزی که لازمه )

2.لغات 504 ( 504 تا لغتی که تو زبان حتما باید بلد باشیم )

3.تکنیک های تدریس زبان انگلیسی

4. مباحث جذاب روزمره مثل بررسی ترجمه فارسی ترانه ها و اصطلاحات و ...

 

کانال تلگرام و یوتیوب


ممکنه این سوال پیش بیاد که آیا تمام فیلم ها در کانال تلگرام ایشون هست یا بریم سراغ یوتیوب؟ از طرفی تو یوتیوب که نمیشه ویدیو دانلود کرد؟

 

در پاسخ به سوال اول باید بگم که فیلم های قرار گرفته در کانال تلگرام ، حجمشون کم شده و شاید خیلی از مطالبی که در کانال یوتیوب باشه در کانال تلگرام نباشه و فقط یک پست معرفی از  اون ویدیو  در کانال تلگرام گذاشته شده باشه.

 

 

خب در پاسخ به سوال دوم ، چطور از کانال یوتیوب ، ما یک ویدیو دانلود کنیم؟؟؟قبل از پاسخ به این سوال خدمت شما دوستان بگم که زمانی که یک ویدیو در یوتیوب اپلود میشه شما قدر هستید که کیفیت هایی مختلفی از اون ویدیو رو در زمان پخش ببینید ، بعنوان مثال یکی از ویدیو های خانم اخواص

 

همونطور که می بینید کیفیت های مختلفی ازش هست که میتونید اون کیفیت رو انتخاب و ببنید اما در پاسخ به سوال

 

چطور ویدیوهای یوتیوب رو دانلود کنیم؟


من 2 روش ساده رو بلد هستم ، یکش اینه که بریم تو اپارات ثبت نام کنیم و لینک ویدیو رو بهش بدیم و ویدیو رو در اپارات اپلود کنیم و بعد از اون ، ویدیو رو از طرق آپارات دانلود کنیم که گمونم این قابلیت الان دچار مشکل شده اما یک راه حل ساده تر هست و اون دانلود از طریق تلگرام هست.

 

کافیه که در تلگرام از ربات معروف زیر استفاده کنیم که اول عکسش رو میذارم

 

آیدی ربات : @utubebot

 

بعد از اینکه تو تلگرام این ربات رو پیدا کردید ، برای کار باهاش کافیه که لینک ویدیو رو بهش بدید ، اون به شما 2 مدل خروجی معرفی میکنه ، یا داخل تلگرام اون ویدیو رو آپلود میکنه یا اینکه به شما لینک دانلود میده

 

 

 

همونطور که گفتم پیشنهاد من اینه که گزینه فایل رو انتخاب و مثلا کیفیت 720 رو انتخاب کنید . حالا برای دانلود کل ویدیوهای کانال از طریق همین روش ، شما از قبل هر ویدیوای که مد نظرتونه ببرید داخل اون ربات تا اون برای شما ، ویدیو مد نظرتون رو براتون آپلود کنه و زمانی که حجم داشتید برید اون ویدیو رو دانلود کنید.دقت کنید ، اینکه اون ربات ویدیو رو تو تلگرام اپلود کنه چیزی از حجم شما نمیره ، دانلود اون ویدیو هست که از حجم شما کم میکنه

 

منتها من که با این ربات زیاد کار کردم ، بعضی موقع ها برای ویدیو هایی که حجمشون یا زمان ویدیوشون بیشتر از 30 دقیقه هست ، علی رغم انتخاب فایل ، به شما لینک دانلود میده مثل همین چیزی که الان به من برای دانلود داده

 

اما یک ویدیو دیگه با زمان کمتر از نیم ساعت رو که خود فایلش رو اپلود کرده و بعدا میتونم برای دانلود اقدام کنم

 

همچنین نکته قابل توجه اینکه مثلا به شما لینک دانلود داد و شما روی این کلیک کرده و میبنید که اتفاقی نمی افته ، اگه دانلود شما شروع نشد ، یادتون باشه اتصال vp.n خودتون رو قطع کنید و مجدد روی لینک دانلود کلیک تا دانلود شروع بشه.

 

گام سوم - نرم افزارهای کمکی


یکی از بهترین نرم افزارهایی که تو بحث تلفظ به آدم خیلی کمک میکنه ( البته در چند مورد که یکی از مهم ترینش تلفظ هست ) نرم افزار رزتا استون هست که سطوح مختلفی داره و از مباحث خیلی ابتدایی شروع میکنه و خیلی به آدم برای یادگیری زبان کمک میکنه .

این که نوشتم گام سوم ، بستگی به طرف داره و به نظرم آدم نباید خیلی سرش رو شلوغ کنه ، بعد از یادگیری 2 تای اول سراغ بقیه بره ، اگه هی سرش رو شلوغ کنه به هیچکدومشون نمی رسه و از ادامه مسیر باز می مونه اما بعنوان یک نرم افزار کمکی خوبه.همچنین پیشنهاد میکنم به اینجا هم سری بزنید ( کلیک )

 

 

گام چهارم ( فیلم و سریال ها)


تو کلاس زبان ، معمولا به آدم توصیه میکنن که برای اینکه زبان رو سریعتر یاد بگیرید ، از فیلم و سریال ها کمک بگیرید ، قبلا 2 مورد رو پیدا کرده بودم که چون خودش جزوه و کتاب داره به آدم میتونه کمک کنه.


1.انگلیسی به سبک فرندز ( کتاب پی دی اف ) ( کلیک )

2.یک فنجون انگلیسی تاپ ناچ ( کلیک ) 

 

اما همه اش که همین نیست ، برای فیلم و سریال آدم باید سراغ سریالهای محبوش رفت مگه نه؟ تهیه pdf مکالماتش خیلی سخت نیست ، من خودم سریال extra  رو دوست دارم ( کلیک برای دانلود )  ، همچنین سایت irlanguage هم سایت جالبیه که برای یادگیری زبان ، مجموعه های مختلفی رو گرد هم آورده ( کلیک ) و پیشنهاد میکنم حتما بهش یه سری بزنید.

 

جدا از extra  ، مجموعه engllish today  هم فوق العادست ( کلیک )

 

گام پنجم ( کتاب ها )


برای یادگیری زبان کتابهای مختلفی هست اما من تاکیدم روی اینه که کسی که میخواد خودش زبان رو یاد بگیره سرش رو خیلی شلوغ نکنه و تا گام 1 و 2 این پست رو کامل مسلط نشده سراغ بقیه نره چرا که باعث میشه فقط هزینه کنه و سرش شلوغ بشه و هیچکدوم رو به اتمام نرسونه اما من فرض میکنم که شما خیلی اکتیو بودین و اونها رو تمام کردید . اکی

 

کدینگ زبان


برای بحث لغت و کتابچه های لغت ، سراغ روش های کدینگ زبان برید ، چه 504 یا کاپلان یا مدلهای دیگه ، البته من خودم این روش کدینگ رو تو سایت حامد اسکندری دیدم ، متاسفانه ایشون کارشون تحقیق و توسعه کدینگ برای جزوست که به جای خودش خوبه اما یه مجموعه دیگه ( تیر خلاص )  برای کدینگ خودش فیلم هم تهیه کرده ، خودتون مقایسه کنید.

 

 

1.کدینگ زبان سایت حامد اسکندی  ( کلیک )

2.سایت تیر خلاص زبان انگلیسی ( کلیک )

 

 

سایر کتاب های مفید


1.پیشنهاد میکنم که حتما کتاب OPD  رو که یک دیکشنری تصویری جذاب هست رو تهیه کنید ( کلیک ) خیلی تو یادگیری زبان به شما کمک میکنه و اون نسخه ای که من دارم ترجمه انتشارات جنگل هست که از خود همون انتشارات تو انقلای خریدم.

 

2.کتاب مکالمات روزمره 2 به 2

سطح 1 ( کلیک )

سطح 2 ( کلیک )

 

 

 

کتاب های انتشارات نخبان فردا


حتما یه سر به این سایت بزنید ، کتاب های جالبی داره که من فقط کتابهایی که به نظرم جذابه رو لیست میکنم ( کلیک ) چیزی که برام جاذبه اینه که اصلاحات و دیالوگ ها رو از طریق فیلم داره یاد میده

1.چهارصد و بیست و یک (421)  واژه و عبارت مفید در فیلم های انگلیسی +DVD
2.اصطلاحات رایج انگلیسی آمریکایی
3.اصطلاحات انگلیسی از طریق عکس
4.تقویت مهارتهای شنیداری از طریق فیلم های انگلیسی+DVD
5.اصطلاحات انگلیسی و داستان آنها
6.واژه ها و عبارات رایج در فیلم های انگلیسی
7.انگلیسی را مانند یک آمریکایی صحبت کنید + CD
8.گفتگوهای خیابانی ۱٫۲٫۳ + CD

 

معرفی 2 کتاب جالب از کلک معلم


قبلا که داشتم دنبال کتاب های آموزشی زبان انگلیسی میگشتم ، 2 تا کتاب دیدم که به نظرم جالب اومد ، لینک کتاب ها و عکس هاشونو میذارم .

 

1.زبان کنکور ( لغات خارج از کتاب )


لینک این کتاب در کلک معلم ( کلیک )

 

 

2.زبان انگلیسی تک رقمی ها کلک معلم


لینک این کتاب در کلک معلم ( کلیک )

 

 

 

 

جی 5


تو تبلیغات بلاگ اسکای ، یه تبلیغ از یادگیری زبان دیدم ، خود منابعش به کنار ، ابزار های جالبی برای کمک به یادگیری زبان داشت مثل جعبه جی 5 که قبلا تو قلم چی اسمش جعبه لاینتر بود.

 

کلیک ( اینجا)