سلام ،

تو این تاپیک بذارین خلاصه از علایم و این بیماری بگم که الان برای من علایمش کمی گیج کننده شده و نمی فهمم ایا به خود بیماری برمیگرده یا زده جایی رو تغییر داده.

علایم مثل سرماخوردگی شروع شد ، یعنی گرم و سرد شدن بدن و عرق کردن و کمی التهاب گلو و کمی گرفتگی گوش یا سوزش. به مرور این التهاب بیشتر میشه اما اصلا التهاب نیست. ببین گلو خشک میشه و سرفه های خشک میکنی اونقدر که میخوای بالا بیاری و یا نمیتونی نفس بکشی با انگار یه چیزی با تیزی میزنه وسط اون التهاب و یه چیزی مثل خط برش حس میکنی. گمونم این مرحله رو اقلا 4 روز درگیر بودم ، شدید یعنی. 

 

نفس که به سختی ادم میکشه و باید مدام گلوش مرطوب بمونه ، چون خشک که بشه انگار که نمیتونی نفس بکشی و سرفه خشک شدید به همراه اون خط سوزش و برش . یعنی یه شب من فقط 2 ساعت تونستم بخوابم.

 

بعدش گلو دچار ترشحاتی میشه ، اولین بار دقت که کردم این ترشح از سبز به قرمز میزنه. نمیگم ترشح خونیه ولی بهش نزدیکه ، به مرور که خوب میشه این ترشحات از اون رنگ خارج و به رنگ سبز برمیگرده.

 

این وسط ممکنه ادم حس بویایی خودش رو از دست بده و بی رمق بشه . تغییر صدا که براش عادیه. البته اون مدتی که سرفه خشک میکرد که اصلا نمیتونه حرف بزنه و یه صدای اروم اروم ، بلندحرف بزنه انگار داره روی گلوت اره میکشی.الان اینطوری هستم که انگار یه چیزی قد لوبیا یا عدس روی لوزه هام حس میکنم که موقع قورت دادن بزاق دهن حس میکنم.

 

اون موقع که ادم سرفه خشک داره ، قورت دادن بزاق در حد قورت دادن یه سنگ بزرگ هست که وقتی میخوای قورتش بدی بدنت و چشمات یه جوری میشه ، مجرا تنفسی تنگ میشه و انگار که از یه تونل کوچیک بخوای یه فیل که تا دیروز رد میشده رو رد کنی ولی خیلی سخته.

 

اما الان اون علایم رو خداروشکر رفع شده و الان علایمی مثل ابریزش بینی و سوزش داخل بینی رو دارم.ترشحات داخل گلو هم هست. گرفتگی بینی هم کم.

 

انشالله که از این بیماری دور بمونید.

 

++اهان اینارو اضافه کنم ، نمیدونم تا چه حد تاثیر داشته ، من قبلا برای التهاب گلو از اب نمک برای قرقره استفاده میکردم ولی اینبار تاثیری ازش ندیدم. شربت دیفین هیدرامین هم قرقره کردم یعنی اینطور که یه قاشق از اونو داخل اب حل میکردم و اون اب رو قرقره میکرده. بعد یه چند باری هم قرهقروت رو با اب قاطی کردم و اونم تست کردم و الان فقط میتونم بگم باید دوره این بیماری باید طی بشه و نمی دونم کدوما کمک کردنن بهم.

 

انشالله که همیشه سلامت باشید و بمونید.

 

+++اهان تغییر رفتاری رو یادم رفت بگم ، ببین صدا که کلا تغییر میکنه اون که میگن عادیه ولی جدای از اون یه تغییرات خلق و خو هم برام پیش اومده یعنی دیگه مایل نیستی یع سری کارها رو بکنی و یا انگار زدگی ازش داری. نمیدونم چرا . 🤔