سلام ، من سمیر آریا هستم

"سمیر آریا" نام کاربری ای بود که در نی نی سایت با اون فعالیت داشتم

و تقریبا از برج 9 تو سایت بودم تا صبح امروز که 19 اردیبهشت . فارغ از تمام صحبت ها ، این سوال مطرح میشه که خب چی شد که تعلیق شدم. یه دلیل به ظاهر موجه در سایت و غیر موجه از نظر من . به گفته ادمین ، دلیل تعلیق : مدام در حال خوش و بش با کاربران خانم هستین که خلاف قوانین هست!

 

ببینید اصلا یکی مثل من که با وبلاگ بزرگ شدم ، با بلاگفا بزرگ شدم ، یه جور دیگه فکر میکنم ، یعنی مثلا طرف بیاد کامنت بذاره که نظرم فلان چیزه ، من اول میگم سلام ، به تاپیکم خوش اومدین و بعدش در ادامه نظرمو میگم . هیچ نگاه بالا به پایینی من ندارم که بگم عه شما خانمی ، 2 متر برو اونور ، من اقام 3 متر بیام اینور. فرهنگ وبلاگ با فرهنگ سایت خیلی فرق میکنه . قبلا تو تاپیک های اونجا هم گفتم ، گاهی یه صحبت چون طرف کاربر خانم هست میشه تعامل و تبادل نظر ، همون شرایط برای استارتر اقا میشه چت روم!!!

 

در ادامه من لینک چند تا تاپیک رو میذارم که خودتون بتونید بهتر قضاوت کنید و این یادداشت من به این معنی نیست که دارم سایت رو میکوبم ، نه ابدا ، دارم درباره تفاوت فرهنگ ها در 2 محیط مجازی صحبت میکنم. 

 

بگذارین برگردیم به صبح امروز ، من رفتم سایت دیدم یکی از دوستانم تعلیق شدن ، تاپیک زدم که چرا تعلیق شدین؟ میخواستم قفلش کنم ولی نکردم و به هیچ کاربری هم اشاره نکردم ، یکی اومد گفت اونی که پیگیرشی ، رلت هست؟ گفتم ، من با هر دوستی در  ارتباط باشم پیگیر نبودش هستم. این حرف شما صحیح نیست. این تاپیک ترکید.

 

یه تاپیک دیگه زدم و بعدش یه تاپیک زدم با عنوان همین ": ) که گفتم چرا روی شفافیت حساسین ، ترجیح میدم من بعد دیگه جنسیت رو توی امضا قید نکنم ، هیچکس هم نمی تونه من رو مجبور کنه که برای اینکه این همه محدودیت نداشته باشم ، جنسیت رو بزنم خانم. اون تاپیک مجدد تعطیل شد و فک کنم اکانتم هم کلا ترکید! اون ساعت ، زمان حضور نی نی یار 3 در سایت بود ، رفتم تاپیکشون گفتم ، این ماجرا چیه؟

 

کلیک _ تصویر اول 

 

کلیک _ تصویر دوم 

 

تو اولی گفتم ، ادمین عزیز ، تعلیقم هر چی باشه ، ترجیح میدم حضورم با همین جنسیت کاربر اقا باشه تا بزنم کاربر خانم و هیچ محدودیتی نداشته باشم.

 

در تصویر دوم ، ادمین گفته دلیل تعلیق شما اینه که مدام در حال خوش و بش با خانم ها هستین ! گفتم اکی ، حتی با این وجود بازم نمیخوام دروغگو باشم و بزنم کاربر خانم و هیچ محدودیتی نداشته باشم.

 

++چرا اینکه من حاضر نیستم حالا حتی الکی بزنم کاربر خام ، بخاطر اینه که 2 تا از دوستای وبلاگیم که بعد از وبلاگ خودشون یه وبلاگ گروهی زدن و حالا سر کینه یا دشمنی یا هر چی ، یکی میره به نام کاربر خانم نزدیک میشه و اینم میشه یکی از نویسندگان اون سایت و بعدش چطور میشه رو دقیق نمیدونم ولی یه بلایی سر این 2 نفر میاره که اینا اصلا کلا از وبلاگ نویسی میکشن کنار و وبلاگ فیلتر میشه! اینجا ما چیزی به نام نی نی یار نداریم که ، کلی دنگ و فنگ داریم اگه مشکلی پیش بیاد. بله من حاضر نشدم اینکارو کنم که بزنم کاربر خانم که از حداقل ترین امکانات مثل تگ کردن و یا درخواست فرستادن استفاده کنم.هر چند که اونجا اصلا یه محیط عجیب غریبی هست.کاربر اقایی که به نام خانم میاد و مزاحم بقیه کاربرا میشه هم هست. بگذریم.

 

بعدش که من اون کامنت ها رو گذاشتم ، تاپیکی به نام کاربریم در اون سایت زدم که اونم قفلش کردم و گفتم نی نی یار اینو کاریش نداشته باش که اونم ترکوند و هیچی . اکانتم رو تعلیق کرد تا کارم راحت تر باشه تا دیگه اکانت نداشته باشم سایت برم.این از ماجرای نی نی سایت. البته بگم من ترتیبی دادم که کل تاپیک هام یه جوری به محتواشون دسترسی داشته باشم. چون نگاه من به تاپیک هام ، نگاه ارشیو هست نه اینکه خب تعلیق بشم دیگه هیچی ، 

 

خلاصه اینکه بله ، ما خیلی تفاوت فرهنگی داریم خیلی و بیش از حد. نمیدونم چرا این طرز فکر بر اونجا حاکمه و شاید من دارم اشتباه میکنم ولی واقعا تو وبلاگ و محیط های صمیمانه اصلا این نگاه نیست واقعا. یعنی اون کارمندای سایت ، صبح که میرن دفتر شرکت اصلا با هم سلام و علیک ندارن ، تو عکس استوریشون که میز اقایون کنار اقایون بود و پرده هم نکشیده بودن . نمی دونم چی بگم والا ، با این حال تو همون محیط ، سعی کردم همون رفتاری رو داشته باشم که تو همین وبلاگ دارم و نه مثل یادداشت های عاقد که وقتی کامنت میدادی ، انگار داشتی با دیوار حرف میزدی. 

 

 

کلیک _ تصویر سوم


 

تاپیک های آخرم که تو لیست نبود:

 

1.میخوام یه پیشنهاد بدم، بدم یعنی؟ ( کلیک )

2.Private topic ( کلیک )

3.نظرم که میخواستم بدم اینه که ( کلیک )

4.کاش اینجا گزینه Dislike داشت ( کلیک )

5.به نظر شما، ازدواج باعث رشد شخصیتی میشه؟ ( کلیک )

6.ما می رویم ( کلیک )

 

جالبتر اینه که خودم تاپیک قانون های نانوشته و غیرشفاف سایت رو تاپیک زدم!

شدم حکایت خیاط در کوزه افتاد!!!

 

1.از زبان ادمین پارت اول ( کلیک )

2.از زبان ادمین پارت دوم ( کلیک )

 


بهرحال ، واقعا نمیتونم با این تفاوت فرهنگی کنار بیام ، دیگه اونجا نمیرم ، انکار نمیکنم ، دوستان خوبی دارم که یکیشون ظاهرا دیشب تعلیق شد و از این موضوع ناراحت شدم ولی خنده هامون بیشتر از اینا بوده. عمیقا دلم براشون تنگ میشه ولی نمیتونم واقعا با این تفاوت فرهنگی حاکم بر اونجا ، باهاش کنار بیام.

 

خیلی خیلی سعی کردم تو اون محیط قوانینشون رو رعایت کنم ولی خب نمیشه با این موضوع تفاوت فرهنگی کنار اومد.اصلا اونجا یه فرهنگ خاصی داره که من نمیتونم باهاش کنار بیام. یه چیز عجیب غریبیه اونجا

 

بای نی نی سایت ": )

 

++راستی دوست عزیز ، شما چرا اکانتتون مسدود شد ؟یه خبر بدین از خودتون اگه اینورا مسیرتون افتاد و احیانا این یادداشت منو دیدین؟