سلام.

در این یادداشت میخوام شما رو با چند تا سایت باحال انگلیسی آشنا کنم که قبلا بوک مارکشون کرده بودم تا بعدا در قالب یک پست انتشارشون بدم و این پست یکی از اوناست ، البته بعدا ممکنه با سایت های دیگه ای آشنا بشم که بعدا اونام رو هم اینجا معرفی میکنم!

 

++ این یادداشتم طولانی شد ، مطالب رو میذارم در ادامه مطلب و حتما بخونیدش و ازدست ندینش! موفق باشین ": )

 

سرفصل های این یادداشت 


1.( معرفی سایت ) : سایت متن خوان انگلیسی
2.( معرفی سایت ) : کلمات متضاد و مترادف یک لغت
3. ( معرفی سایت ) : تبدیل زیر نویس انگلیسی به متن ساده انگلیسی
4. ( معرفی سایت ) : اسلایدهای آموزشی انگلیسی معروف به اسلایدشیر
5.( معرفی سایت ) : محاسبه تعداد روزها و یا ماه ها بین 2 تاریخ در انگلیسی
6.( معرفی سایت ) : talk english
7.( معرفی سایت ) : سایت دکتر زبان

8.( معرفی سایت ) : سایت انگلیسی مثل اب خوردن

 

1.( معرفی سایت ) : سایت متن خوان انگلیسی


یکی از مشکلات ما زبان آموزا اینه که گاهی متنی رو داریم و میخوام تلفظ درست جملات و متن رو در قالب یک فایل صوتی کامل داشته باشبم ، خب سایت های زیادی هستن اما خوانش اونها یه جورایی ماشینی  و ادم اهنی واره! یعنی صداش مثل نیتو انسان انگلیسی زبان نیست . دوستان میتونید از این سایت برای این موضوع استفاده کنید.فقط من چک کردم برای استفاده از این سایت باید فیل اندازتون روشن باشه!

 

+سایت متن خوان انگلیسی ( کلیک )

 

 

2.( معرفی سایت ) : کلمات متضاد و مترادف یک لغت


خیلی اوقات شده که بخوایم متضاد و مترادف یک لغتی رو بدونیم ، مثلا با یکی داریم صحبت مکنیم و یک کلمه ای رو میگیم که طرف نمی فهمه ، اینجا مثلا میگیم معنی این کلمه نزدیک به فلان کلمه است و مترادفش هم این لغاته !!!  این سایتی که در پایین لینکشو گذاشتم خیلی بهمون تو این زمینه کمک میکنه!

 

کلمات متضاد و مترادف یک لغت ( کلیک )

 

 

3.( معرفی سایت ) : تبدیل زیر نویس انگلیسی به متن ساده انگلیسی


خیلی اوقات شده که زیر نویس یه فیلم یا کلیپ انگلیسی رو داریم و مثلا فرمتش srt هست ، با خودمون میگیم کاش اینو میتونستیم تبدیل به متنش کنیم که خیلی خوب میشد! سایتی که در پایین هست به راحتی این کار رو برامون انجام میده!

 

تبدیل زیر نویس انگلیسی به متن ساده انگلیسی ( کلیک )

 

 

 

4.( معرفی سایت ) : اسلایدهای آموزشی انگلیسی معروف به اسلایدشیر


خیلی موقع ها هستن که وقتی یه گرامر و یا قاعده و قانون انگلیسی رو که یادگرفتیم اونو مثل یه اسلاید در میاریم و جمع و جور بغل هم می نویسیم ، طوری که هر وقت نگاش میکنیم هم ازش لذت می بریم و هم مختصر و مفید و تر و تمیزه و مطالبش هم سریع میره توی ذهن ، در پایین چند تا سایت گذاشتم که slideshare های قشنگی درست کرده که انگلیسی خوندن رو راحت کرده!

 

1.Vocabulary Home ( کلیک )
2.english study here ( کلیک )

 

+البته اضافه کنم که ساید 7esl  هم هست اما انگار تو یوتویب و ویدیو ها بهتر کار کرده بهر حال

3.website 7 esl  ( کلیک )

 

++ چنل یوتیوب 7esl  ( کلیک )

 

 

5.( معرفی سایت ) : محاسبه تعداد روزها و یا ماه ها بین 2 تاریخ در انگلیسی


بعضی موقع هست که میخواید بدونید مثلا دقیقا از امروز تا یک تاریخ خاص که مثلا تولدتون یا جشن خاصی هست چند روز مونده که براش برنامه ریزی کنید! این سایت پایین خیلی ساده و با محیط کاربرپسند ، خیلی سریع این کار رو براتون انجام میده!

 

+محاسبه تعداد روزها و یا ماه ها بین 2 تاریخ در انگلیسی ( کلیک )

 

 

 

6.( معرفی سایت ) : talk english


گمونم این سایت رو قبلا معرفی کردم ، اما بازم میگم ، شاید برای یادگیری زبان های انگلیسی ، سایت های مختلفی باشه اما توی این سایت ، این امکان هست که شما زبان انگلیسی رو با زبان مادری خودتون یاد میگیرین ، یعنی مثلا زبان خودتون رو فارسی میذارید و حالا اموزش های اون سایت ، چه پست های اموزشی یا مقالاتش به زبان فارسی به شما ارائه میشه .

که البته بخش های مختلفی داره که توی تصویر هم مشخه ، از پادکست مکالمات بگیر تا دستور زبان و مصاحبه انگلیسی ، خیلی با این سایت حال کردم

 

یه نکته جالبی که هم توی این سایت و هم توی یه ویدیو اموزشی دیگه بهش برخوردم این بود که اشاره میکنه برای یادگیری زبان انگلیسی خیلی درگیر گرامر نشو ، جملاتو یاد بگیر و حفظ کن ، بعدا گرامر یاد بگیر!

 

+وب سایت talkenglish  ( کلیک )

 

 

7.( معرفی سایت ) : سایت دکتر زبان


همونطور که در بالا اشاره کردم ، توی اون سایته میگه سعی کنید زبان رو بدون گرامر یاد بگیرین که البته نصرت هم همین مدلیه و روی صحبت تمرکز بیشتری داره هر چند که من خودم اون اواخر دیگه برام بعضی جاها علامت سوال پیش اومد که این ساختار چرا اینجا این مدلیه جای دیگه یه مدل دیگه بود ، اساتید که میگن شما تمرکزت رو از روی گرامر بردار بذار رو مکالمه ، منم میگم اکی ، حالا با این دید ، دیدم سایت دکتر زبان هم 2 تا دوره جالب داره که البته من هنوز تهیه اش نکردم ولی چون هدف افزایش مهارت در اسپیکینگ هست به نظر دوره جالبی میاد!

 

چیزی که برام عجیب تر اومد اون فیدبک خیلی زیادی بود که از مشتری هاشون گرفتن که حالا عکس هاشو میذارم ، به نظرم هر کسی که هدفش اسپیکینگ هست ، شاید گام بعدی پس از نصرت ، این دوره باشه که جالب به نظر میاد .

 

 

 

 

1.کتاب مکالمه بدون گرامر  ( کلیک )

2. کتاب 101 کلید مکالمه آسان انگلیسی ( کلیک )

 

8.( معرفی سایت ) : سایت انگلیسی مثل اب خوردن 


شروع آشنایی من با این سایت از کانال یوتیوبش بود که خیلی باحال بود و مدرسش خیلی باحال درس میداد ، هر چی بیشتر جلو رفتم بیشتر به مجموعه های آموزشیش علاقه مند شدم ، پیشنهاد میکنم به کانال یوتیوبشون سر بزنید و چند تا ویدیو ازشون ببینید ، اونوقت شما هم مجدوب اینا میشین.

 

توی فروشگاه سایتش ، دوره های مختلفی رو برای فروش قرار داده که در نگاه اول ، دوره هایی مثل جزوات گرامر ، 11 هزار اصطلاح و 150 نمونه ازمون ایلتس اش جالب میزنه !

 

+ لینک کانال یوتیوب انگلیسی مثل آب خوردن ( کلیک )

++لینک محصولات آموزشی انگلیسی مثل آب خوردن ( کلیک )

 

 

 

abcxyz