یادداشت مرتبط


آموزش : چطوری از محیط بازی با نرم افزار OBS ، فیلم بگیریم؟ ( کلیک )

 

 


سلام

قبلا در این یادداشت ( اینجا )  با هم یادگرفتیم که چطور با نرم افزار obs  از صفحه دسکتاپ یا محیط بازی فیلم بگیریم و همونجا من اشاره کردم که فیلم های گرفته شده به نسبت زمان خودشون حجم بالایی داره که باید از برنامه ای مثل hand brake برای کاهش حجم استفاده کنیم ، مثلا یه ویدیو نزدیک به 30 دقیقه حجم یک گیگ داره که بعد از کاهش حجم ، همون ویدیو نیم ساعته حجمش حدود 200 مگ میشه که باز به نسبت یک گیگ خیلی مناسب تره

 

اکی بریم یاد بگیریم

 


 

راهنمای تصویری


 

1-قبل از هر کاری باید این نرم افار رو دانلود کنید که از این سایت (اینجا ) میتونید دانلوش کنید ، توی پروسه کاهش حجم هم نیاز به تنظیم خاصی نیست و موارد دیفالتش خوبه ما فقط باید فرمت خروجی ، نوع انکود و فریم ریت و اینکه فایل خروجیمون کجا ذخیره بشه رو تنظیم کنیم

خب اول از همه بسته به اینکه ما یه تعداد ویدیو داریم یا یه تک ویدیو یکی از موارد فایل یا فولدر رو انتخاب میکنیم ، حواستون باشه که اگه فولدر رو انتخاب کردید یعنی همه ویدیوهای داخلش باید حجمشون کم بشه و بعد از اون بلافاصله سراغ گزینه کیو برید تا همه فایل ها در صف قرار بگیرن ولی من فعلا" یه تک فایل دارم .

 

2.فایل خودم رو به این قسمت درگ اند دراپ میکنم
3.در تب سامری ما باید یه سری تنظیمات خاص رو انجام بدیم
4-فرمت خروجی ویدیو رو انتخاب میکنیم
5-سراغ سربرگ ویدیو میریم
6-باید نوع کدک رو مشخص کنیم که اچ  دویست و شست و چهار خوبه
7.فریم ریت رو سی م از سورس میذاریم
8-استارت انکود رو می زنیم
9. با زدن استارت انکود ، گزینه اش به لحاظ ظاهر و رنگ عوض میشه
10.همچنین یادتون باشه در این قسمت محل ذخیره فایل خروجی رو انتخاب کنید ، یعنی قبل از اینکه گزینه انکود رو بزنید سراغ سربرگ ویدیو میاین و در قسمت پایین محل ذخیره ویدیو رو انتخاب میکنید و بعدش استارت انکود رو میزنید.

یادتون باشه کاهش حجم ویدیو ، منابع سخت افزاری سیستم شما رو درگیر میکنه و ممکنه تا اتمام کارش سیستم شما کند بشه.