قبلا چندین یادداشت درباره زبان نصرت نوشتم و به دوستانی که باهاشون توی گروه تلگرام هستن و هفتگی توی کلاس با هم انگلیسی صحبت میکنیم هم گفتم ، هر چند اونجا پارتنر هم هستیم و هدف صحبت کردن انگلیسی با هم و ریختن ترس همین انگلیسی صحبت کردن با تمام داستان هاشه ، اما یه جوری شرایط کاری ما رو اجبار میکنه که زبانمون به سطح قابل قبولی برسه.

 

 

اشتباه نکنید ، منظور من این نیست که بگم خب من برم کلاس زبان ، ترم چند بشم و بیام بیرون و یه مدرک بگیرم و تموم ، نه اون به درد من نمیخوره .  من میخوام اونقدری از زبان بلد باشم که وقتی مالتی مدیاهای اموزشی انگلیسی رو نگاه میکنم یا حتی شبکه های خبری انگلیسی یا ویدیوهای یوتیوب ، بفهمم که چی میگن ، حالا بخشی از درک اون شامل لغات جدید و بخشی هم گرامر هست .

 

خیلی گشته بودم که یه مرجع درست و حسابی برای یادگیری زبان پیدا کنم و همه هم میگن که خوب و عالی هستن و نصرت هم جزئ مجموعه های قدیمی هست که البته طرفدار هم کم نداره اما من یه جا رو ، حتی همون سایت اینستاگرام نصرت رو ، که این همه ادم رفتن پیکج 90 تا درسشو گرفتن و حالا خوندن ، تهش چی شد؟ کارشون راه افتاده ؟ فیلم نگاه میکردن حالیشون میشد یا نه ؟ اگه شما دیدید که ممنون میشم بهم نشون بدید .ولی من خودم به شخصه میخوام مجموعه نصرت رو راستی آزمایی کنم .

 

خیلی ها به هر دلیلی ، مجموعه نصرت رو مورد نقد قرار دادن ، با هر نیتی ، نصرت 90 تا درسته که اگه مثل الان من برای هر فایل 2 روز وقت بذاره و حداقل 6 بار گوش کنه ، میشه 180 روز و یا 6 ماه ، زمان زیادی به نظر می رسه اما ته دوره های مختلف زمانی که گذروندیم و از این شاخه به اون شاخه پریدیم چی؟ الان برج 4 و از اسفند که قرنطینه شروع شد تا الان ، اگه کسی شروع میکرد الان کجا می بود ؟ اصن شروع هم میکرد ، وقتی مثلا به درس 30 یا 60 نصرت می رسید چقدر از فیلم ها رو میتونست درک کنه ؟؟؟ هر چند نقد دیگه ی منتقدین اینه که لغات استفاده شده توی نصرت محدوده!

 

من همین الان درس 40 نصرت هستم و میخوام زمانی که به درس 60 رسیدم ، دانش کسب شده از نصرت رو راستی آزمایی کنم و مشخص بشه که به چه سطحی رسیدیم ، به درس 90 رسیدیم چی ؟؟؟توی یکی از همین سایت هایی که خیلی منتقد بود هم براش کامنت گذاشتم که تا این لحظه هنوز کامنت من تایید نشده.

 

سوال از شما


برای راستی آزمایی ، شما کدوم فیلم انگلیسی زبان رو بهم معرفی می کنید؟؟؟

 

پیشنهاد من


1.کالکشن هری پاتر( اینجا )

2.سخنرانی پادشاه

3.خانواده مدرن ( فصل اول )

3.تئوری بیگ بنگ ( فصل اول )

4.سریال فرندز ( فصل اول )

 

5.سریال 100 ( کلیک )

چون 3 تای اخر سریالن ، فقط 4-5 قسمت اول برای تست