اجازه بدید در این یادداشت ما اظهار نظر چند تا مسئول وقت درخصوص پروتکل هایی که سازمان بهداشت وضع کرد و براساس اون دارو تجویز شد رو با هم بررسی کنیم ، ویدیوش رو بعد از آپلود در ابتدای این یادداشت میذارم.

 

بعدا" نوشت : نتونستم مستقیم اینجا بذارمش ولی تو نماشا اپلودش کردم اونجا نگاش کنید ( اینجا )

 

 


دکتر ملک زاده

یک مطالعه خیلی بزرگ که با شرکت و علاقه مندی بیشتر از 100 کشور به شرکت فعال 30 کشور ،الان توسط سازمان بهداشت جهانی تحت عنوان سولیداتوری و یا ترایال وحدت در سطح جهان داره انجام میشه و خیلی فعال هستیم و ایران جزئ کشورهایی است که در آن 30 کشور بیشتر از همه توانسته نقش آفرینی که از نظر نظر تعداد افزادی را که وارد این مطالعه کرده و خب تا الان توانستیم به یک نتایجی رسییدیم و یکی از نتایج این بوده که مشخص شده بعضی از داروها از ابتدا فکر می شد که موثر است ، این داروها موثر نبودند مثل "هیدروکسی کلروکوئین" و یا "کلترا" که دارویی است که برای ایدز معروف می شود.

 

گفتگوی ویژه :

تحقیقاتی که ایران هم مشارکت جدی درش داشته است و توسط سازمان بهداشت جهانی انجام شد تحقیق بسیار بزرگی بود که چند مورد از داروها انجام شده ، یک یاز این داروها داروی رمدسیویر بود که دیروز منتشر شد ، نشان داد که این دارو تاثیری در بهبودی بیماران ندارد که این هم مثل داروی فاویپیراویر که در 13 مرکز کشور تست شد و عدم تاثیرش اثبات شده آن هم از پروتکل خارج شد و برای درمان نخواهیم داشت و چون قبلا "اوسلتامیویر" را خارج کردیم از لیست ، "کلترا" را از لیست خارج کردیم ، فاواپیر را خارج کردیم ،رمدسیویر بود که آن هم با تحقیقات جدید از لیست خارج می شود.

 

مینو محرز:

داروها ، همه از طریق سازمان بهداشت وارد شد و یک مطالعه ای بود که خیلی از کشورها شرکت کردند و روی 12000 نفر کار شد و هیچ کدام از این داروها موثر نبود ، رمدسیور اون داروهای ایدز ، هیچکدام یعنی هیچ دارویی موثر تا زمان حال برای کرونا نداشت تا این مطالعه اماده بشه بلافاصله fda  اپرووال داد به رمدسیور که بعنوان داروی ضد کرونا چون ضد ویروسی است ، این را از خیلی وقت پیش آن شرکت گیلیاد ساخته بود برای ابولا بعد این مانده بود روی دستش ، بعد که توی ووهان چین اپیدمی شد ، این را داد بهشون که گفت این را امتحان کنید و آنها امتحان کردن که بد نبوده مثل اینکه خوب بوده خودشان هم زدن و اتفاقا" و ساختن.

 

معاون وزیر بهداشت ( دکتر حق دوست ) 

بنده خودم اگه واقعا مبتلا شوم ، ترجیح میدهم هیچ دارویی  استفاده نکنم چون داروهایی که الان بعنوان دارو داریم استفاده می کنیم در حد تحقیقات و یک شوخی ما می کنیم و اگر مریض شدی ، دکتر برین ، داروی خودتان را بگیرین ولی مواظب باشین نخورین ممکنه خودشان آن دارو عوارضش بیشتر از اثر بخشی اش باشه.

 

به نظر میرسد که خیلی از بیمارانی که به لطف خدا حتی از زیر بنت ( تنفس مصنوعی ) درامدن ، خیلی هاشون اگر این داروها رو هم مصرف نمی کردن همین سیر بیماری رو داشتن.

 

 

 

معاون کل وزارت بهداشت (دکتر حریرچی)

یکی از مواردی که در کشور ما و خیلی از کشورها پیش امده ، علل و مرگ بیماران کرونایی ، اصطلاحا" پلی فارماسی است که انقدر داروهای مختلف داده می شود و بیماران کرونایی (در ) درمانهای ویروسی ، معمولا عوارض زیادی دارند.

 

آقای دکتر رئیسی (سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا )

هر کسی علایم داره ، هر کسی اعلام سرماخوردگی داره الان یعنی کرونا و دیگر تست هم نمی خواهد یعنی رفتی توی یک مجلسی طرف داره عطسه و یا سرفه می کند طرف می گوید من حساسیت فصلی دارم و اینا الکی است ، باید بندازیش بیرون از جلسه و کرونا داره ، حتما کرونا داره.

 

=================================

منابع بیشتر برای مطالعه

1.پشت پرده اختلاف ملک زاده و نمکی چیست؟ ( کلیک) 

2.هیدروکسی کلروکین در ویکی پدیا ( کلیک )

3.رمدسیویر در ویکی پدیا ( کلیک )

4.داروی فاویپیراویر در ویکی پدیا ( کلیک)

5.اوسلتامیویر در ویکی پدیا ( کلیک ) انجمن داروسازی ( کلیک )

6.اداره غذا و داروی آمریکا به داروی رمدسیویر با هدف تسریع درمان کرونا مجوز اضطراری داده است (کلیک )

7.شرکت گیلیاد ویکی پدیا ( کلیک )

8.اعتراف معاون وزیر بهداشت: اگر به کرونا مبتلا شوم "داروهای تجویزی کرونا" را مصرف نمی‌کنم! ( کلیک

9.medical ventilator ( کلیک

10.Polypharmacy  ( کلیک

11.حریرچی: آمار فوتی‌های کرونا نگران‌کننده است ( لینک خبر ) 
12.معاون وزیر بهداشت: برخی داروهای درمانی کرونا اثر که ندارند "مضر" هم هستند! ( لینک خبر ) 

13.علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد کرونا گفت: الان هرکسی علائم سرماخوردگی دارد، بدون نیاز به تست بداند کروناست. ( لینک خبر)

14.ویروس های آینده واکسن را هم زیر سوال می برد ( لینک خبر)